Δημοσιεύθη:
21.2.06 @ 4:36 μ.μ.
Ετικέτες:




 

Η (εγγράμματη) Σώτη Τριανταφύλλου μας διαφωτίζει...

"Aναρωτιέμαι πόσοι από τους αφρίζοντες διαδηλωτές είδαν τα ειρωνικά σκίτσα που δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα της Kοπεγχάγης. Aπαντώ μοναχή μου: ουδείς. Δεν θέλω να εκδηλώσω ρατσιστικά αισθήματα, αλλά οι φανατικοί μουσουλμάνοι δεν διαβάζουν δανέζικες εφημερίδες. Oύτε άλλες εφημερίδες που αναδημοσίευσαν τα σκίτσα. Δεν διαβάζουν τίποτα.Aν διάβαζαν δεν θα ήταν μουσουλμάνοι, και μάλιστα φανατικοί.


Αυτό τουλάχιστον γράφει η Σώτη Τριανταφύλλου, στην Athens Voice, όπως το αλίευσε ο NewManifesto.

Το "αν διάβαζαν δεν θα ήταν μουσουλμάνοι" το αφήνω να το πάρει ο άνεμος γιατί δεν είναι σωστό να κλέβουμε εκκλησίες. Δηλαδή δεν είναι σωστό "to steal candy from a baby", όπως θα το έγραφε η Σώτη σε τυχον βιβλίο της, πριν το τελευταίο μεταφραστεί στα ελληνικά (τα αγγλικά πρωτότυπα γίνονται ανάρπαστα από το διεθνές κοινό συγγενών και φίλων της συγγραφέως).

Το δεύτερο μισό τώρα: Αν διάβαζαν δεν θα ήταν φανατικοί. Ξενοσπουδαγμένο κορίτσι είναι η Σώτη μας, οπότε μπορεί να μην έχει ακούσει τις επαρχιώτικες εκφράσεις του τύπου "πολυμαθίη νόον οὐ διδάσκει". Όμως εκεί στα Παρίσια και στις Αμέρικες δεν άκουσε ότι στα στρατόπεδα συγκεντρώσεως την διοίκηση δεν την είχε αναλφάβητος όχλος, αλλά (φευ!) πλήθος σπουδαγμένων; Που μπορεί να βάραγαν και τίποτε "Παραλλαγές Γκόλμπεργκ" του Μπάχ στο κλειδοκύμβαλο, αφού πρώτα βάραγαν κανέναν Γκόλντστάιν (ή και Γκόλμπεργκ) στις κλειδώσεις;

Αλλά έστω ότι αυτά δεν είναι τση εποχής της. Δικτυωμένη την κόβω. Επομένως σύγχρονες ειδήσεις παρακολουθεί. Δεν πρόσεξε λοιπόν ότι ο αρχηγός της επιθέσεως στους διδύμους ήταν όχι μόνο μη αναλφάβητος αλλά και πτυχιούχος πολεοδόμος (έτσι εξηγείται άλλωστε η έξοχη πολεοδομική παρέμβαση που επιτέχθη). Ή πως το μεγαλύτερο πλήθος των τρομοκρατών αντλείται από δυτικές χώρες και πανεπιστήμια;

Συνεχίζει όμως:

Aν στην ανθρωπότητα επικρατήσει η λογική της βλασφημίας και του «σεβασμού» των θείων θα ταξιδέψουμε με τη μηχανή του χρόνου: μεσαίωνας, ιερά εξέταση, κυνήγι μαγισσών.


Ας την ενημερώσουμε για κάτι ακόμα: στην Δύση ο Μεσαίωνας έχει επανεκτιμηθεί. Δεν θεωρείται πλέον ένα σκοταδιστικό διάλλειμα στην ιστορία του πολιτισμού. Όσο για το σεβασμό στα θεία, αυτός ίσχυε σε κάθε πολιτισμό, από την αρχαία Ελλάδα μέχρι την σύγχρονη Αμερική. Το πρόβλημα δεν ήταν ποτέ ο σεβασμός αυτός καθεαυτός, ήταν το πλαίσιο αντιμετωπισής του.

H δυτική δημοκρατία (το «δυτική» ας θεωρηθεί πλεονασμός) αποτελεί ένα εξαιρετικά εύθραυστο σύστημα· ο ολοκληρωτισμός, ο πόλεμος, η θεοκρατία καραδοκούν.


Νομίζω μπορούμε να θεωρήσουμε άνετα και το "δημοκρατία" πλεονασμό.

H ιστορία δείχνει –δυστυχώς– ότι όποιος πιστεύει πως κατέχει την Mοναδική Aλήθεια –είτε είναι χριστιανός, είτε μωαμεθανός, είτε κομμουνιστής, ή φασίστας– εύχεται να καούν οι «άπιστοι» σε κάποιο είδος κόλασης.


Όχι αν πιστέψουμε τον Ωριγένη ή τον Γρηγόριο Νύσσης. Duh!

Eίμαι σκράπας στα θρησκευτικά αλλά η δεύτερη επιστολή προς Kορινθίους μού φαίνεται μια προτροπή για fatwa. Iερός πόλεμος κατά των απίστων.


Εδώ συμφωνώ απολύτως: είναι σκράπας στα θρησκευτικά.

Πράγμα που σημαίνει ότι, αν οι κατά καιρούς μειοψηφίες δεν είχαν αψηφήσει τη θρησκεία, θα αλληλοσφαγιαζόμασταν πιο αποτελεσματικά από όσο αλληλοσφαγιαζόμαστε σήμερα.


Θυμίζω ότι οι σφαγές είναι πολύ παλιότερες της θρησκείας και δη της χριστιανικής. Παραπέμπω δε στο γνωστό έργο "Πελλοπονησιακός Πόλεμος", γνωστού στρατιωτικού και ιστορικού, για περιγραφές βαρβάτων μη θρησκευτικών σφαγών και ψιλοανάλυση πάνω στις διαχρονικές αιτίες της σχετικής ενασχόλησης με τα γαίματα.

Όσο για τους θρησκευτικούς πολέμους, σπάνια είναι θρησκευτικοί. Είτε πρόκειται για πλιάτσικο με εν μέρει θρησκευτική κάλυψη (πχ. Σταυροφορίες), είτε για κοσμοθεωρητικές/πολιτικές διαμάχες με θρησκευτικό μανδύα (πχ. εικονομαχία). Ξανά duh!

Όσο για τις φρικαλεότητες που έχουν διαπραχθεί στο όνομα του Kυρίου –αδιάφορο το πώς ονομάζεται– θεωρούνται ως ένα στάδιο «προ-πολιτισμικό», μολονότι μέχρι τα τέλη του 17ου αιώνα οι αιρετικοί και οι άθεοι οδηγούνταν κατ' ευθείαν στο ικρίωμα. Oι φιλήσυχοι πολίτες ξεχνούν ότι μέχρι μόλις προσφάτως οι απανταχού εξουσίες διενεργούσαν μαζικές εκκαθαρίσεις ετεροφρόνων. Aυτή η στάση τούς κάνει, εξάλλου, «φιλήσυχους».


Για να μην τα μπερδεύουμε όλα μαζί: οι "απανταχού εξουσίες" ήταν και αυτές αγράμματες; Και ενεργούσαν ως φανατικοί αγράμματοι; Βρε μπας και ήταν άλλα τα κίνητρα;

32 σχόλια:

συμφωνώ απόλυτα
u did a better job than i :))όπως θα έγραφε και η soti


Fysika ta kinitra itan alla, to exis ena : exeis faei xontro kolima me tin soti opos i manifesta me to Lifo giati den tin epelexan na grafei ekei.
To kako me sas tis aderfes xerete pio einai? Oti nomizete epidi eiste merikoi sti perifereia twn gegonotwn
(kati gamistrognorimies diladi apo dw ki apo kei poy sas exoyn ferei stis parifes toy kykloy gnwrimiwn olwn aytwn poy monopoloun tin kathimerinothta mas px. Tsag, Soti athens voice klp) exete tin entyposi otan menete exo apo to paixnidi (logo elipsis talentoy fysika) oti kapoios kati sas xrostaei kai epeidi den sas to dinei toy tin peftete me oti meso mporeite -sti prokeimeni apo ta blog- kai nomizete tora oti kanete kati epidi tha sas diavasoyn deka atoma.
Katakaimeni roymeli, ti na kanoyme re sisters genithikate xoris pote na mporesete na sas prosexei kapoios gia to opoio ergo sas.Ti na kanoyme etsi einai i fysi.Isos se mia alli zoi na gyrisete talantoyxoi kai oxi apomimiseis meshmeriatikwn ekpompon giati telika ayto kanete.Kanete tin Lampiri me ena yfaki koyltoyre kai proxwrhmeno dithen.
bye bye


metaposter να είσαι σίγουρος πως το όνειρό μου είναι να αφήσω την έγκριτη εφημερίδα για την οποία γράφω και να πάω να γράφω στο Lifo

και οι συντάκτες των NY Times ονειρεύονται να γράψουν στην Village Voice

όσο για το δικό σου έργο το βλέπουμε ...


Ναμπω κι εγώ στο κλουβί με τις τρελλές; Άλλωστε, είμαι κι εγώ αδελφή (του αδελφού μου).

Συμφωνώ απόλυτα, γνωμοδότα - είπα και στο μανιφέστο ότι είστε δολοφονικό δίδυμο. Μπραβίσιμα!


Μπράβο ρε metaposter. Για να γελάσουμε λίγο, έβαλα και δυο τρία ad hominen (ad Σώτη) στο κείμενο μου. Εσύ όμως με ξεπέρασες, το σχόλιο σου ΜΟΝΟ τέτοια έχει. Παίρνεις επάξια μια υποψηφιότητα για τα Λαμπίρεια 2006.

Μια διόρθωση μόνο: δυστυχώς, δεν είμαι αδερφή, και είναι κρίμα. Φυσικά, μπορώ πάντα να παριστάνω την τέτοια.


Εντάξει χαίρω πολύ, και τα βασανιστήρια της Ιεράς Εξέτασης δεν ήταν ακριβώς πράξεις εξαγνιστικής λατρείας, εμπλέκονταν αληθινές Σιδηρές Παρθένες και αληθινές Ασφυξίες από Καπνό.

Θέλω να πω, η θρησκεία είναι μια αφορμή για να εκμεταλλεύονται οι έξυπνοι τους μεταφυσικούς φόβους των ηλιθίων. Αυτό δεν αλλάζει επειδή το παρατήρησε κάποιος αντιπαθητικός και ειλικρινά στ' @@ μου τι γνώμη έχει ο Ωριγένης για το θέμα.

Και το "κατέχω την απόλυτη αλήθεια" όσο να 'ναι δεν απέχει και πολύ από το "εσείς που δεν την κατέχετε/που την αρνείστε είστε κατώτεροι/βδελύγματα", δηλαδή for fuck's sake, μιλάμε για ανθρώπους όχι για τίποτα ιδιαίτερα καλοκάγαθα (ή ιδιαίτερα εξοικειωμένα με τη λογική πρώτης τάξης) πλάσματα.

Πάντως μέχρι το "πλεονασμό" μαζί σου.


άψογες και οι δύο παραπομπές σου sic


J95 έφα: Θέλω να πω, η θρησκεία είναι μια αφορμή για να εκμεταλλεύονται οι έξυπνοι τους μεταφυσικούς φόβους των ηλιθίων. Αυτό δεν αλλάζει επειδή το παρατήρησε κάποιος αντιπαθητικός και ειλικρινά στ' @@ μου τι γνώμη έχει ο Ωριγένης για το θέμα.

J95 νομίζω το ακριβώς προηγούμενο ποστ μου ήταν ακριβώς για εσένα.

Αλλά πάρε και αυτά εντωμεταξύ. Παραθέτω:




Η λέξη "δόγμα" είναι αρνητικά φορτισμένη για διάφορους λόγους, σωστούς αλλά και λάθος. Όλα τα δόγματα, ακόμα και τού ... "σκοταδιστικού" χριστιανισμού, ήταν και είναι υπό συζήτηση και ουδείς απαγόρευσε τη συζήτησή τους, ειδικά στην καθ' ημάς Ανατολή (ή καθ' ημάς Δύση).

Μια συζήτηση που στοχεύει στην εμβάθυνση τών ειδικών παραμέτρων και πρακτικών συνεπαγωγών τού δόγματος, ήταν ανέκαθεν και δεδομένη και αποδεκτή, αν όχι καλοδεχούμενη. Επτά (7) Οικουμενικές Σύνοδοι το μαρτυρούν (και είναι άκρως συναρπαστική η ανάγνωση των πρακτικών τους).

Όπως το μαρτυρά και η καθ' ημάς ριζική διάκριση μεταξύ Δόγματος και Κανόνων: το πρώτο το βαστάμε γερά εις τούς αιώνες τών αιώνων αμήν, οι δεύτεροι έχουν ένα πρόσκαιρο χαρακτήρα και τούς αλλάζουμε ανάλογα με τις ιστορικές συνθήκες πάντοτε βέβαια μένοντας πιστοί στο Δόγμα.

Τα δόγματα είναι, και ορθώς, απλές πυξίδες για τη σκέψη και τη δράση: δείχνουν σταθερά προς μια κατεύθυνση (νόημα) αλλά δεν επιβάλλουν ένα και μοναδικό δρόμο μέσ' από τον οποίο θα πάει κανείς προς τα εκεί. Τα δόγματα πρέπει να μένουν σταθερά, και καλώς μιάς και είναι πυξίδες για το όποιο ταξίδι προς το όποιο Βορειοδυτικό Πέρασμα, αλλά αυτό δεν σημαίνει αναγκαστικά οτι σού απαγορεύουν να ταξιδέψεις προς τα εκεί μέσ' από ένα δάσος ή ένα ποτάμι ή μια θάλασσα ή ευθεία ή ελικοειδώς ή τρελά ή όπως αλλιώς -- αρκεί να ταξιδεύεις προς τα εκεί, αρκεί δηλαδή να μην ξεχνάς οτι ταξιδεύεις προς τα κάπου, όπως ο Οδυσσέας (και είναι γνωστόν οτι το δόγμα τής Ιθάκης δεν τον αποστέρησε από ένα σωρό ενδιαφέρουσες
περιπέτειες και γλυκιές λησμονιές` αντίθετα, όπως έχω πει σε προηγούμενο e-mail τον βοήθησε να διακρίνει το γνήσιο από το ψεύτικο και να επιστρέψει στον Κόσμο σαν νικητής).

Εκείνο που απαγορεύεται, και καλώς, σε ό,τι αφορά τα δόγματα, είναι η αλλοίωση και το ξενέρωμά τους. Δηλαδή μια μπουρδουκλοσυζήτησή τους τέτοια που θα έσπαγε την πυξίδα, αφήνοντας τον ταξιδευτή χωρίς σημείο προσανατολισμού, χαμένο ες αεί μεταξύ τών Λωτοφάγων -- πράγμα που ισοδυναμεί με μια σειρά από τραγικές απώλειες όπως η απώλεια τού εαυτού, η απώλεια τής διάκρισης μεταξύ γνήσιου και ψεύτικου, και η απώλεια τού Κόσμου. Κι αυτό πρέπει να το λάβουμε σοβαρά υπ' όψη μας σήμερα, που το δημοκρατικό δόγμα "Ισότητα-Ελευθερία-Αδελφότητα" τελεί υπό κατάρρευση.

Με την ευκαιρία, και για να μετριάσω τις εύκολες προκαταλήψεις που υποκρύβονται στηναπέχθεια για τα "δόγματα", παραθέτω μικρό απόσπασμα από το εξαιρετικό βιβλίο
Η Ιστορία τού Θεού (εκδόσεις Πόλις), τής Κάρεν Άρμστρονγκ, σχετικά με τα διαμειβόμενα κατά τη δογματική διαμάχη τού 4ου αιώνα περί τον Αρειανισμό. Μιλάει για τον πώς έβλεπαν οι Έλληνες Καππαδόκες Πατέρες (Βασίλειος, Γρηγόριοι Νανζιανζηνός και Νύσσης, κ.α.) το δόγμα τής Αγίας Τριάδος σε αντιπαράθεση με τον Άρειο. Θα το βρείτε άκρως διαφωτιστικό:

- * -

"Η Τριάδα λοιπόν δεν πρέπει να ερμηνεύεται κατά κυριολεκτικό τρόπο [δικό μου
σχόλιο: διότι τότε ακριβώς το δόγμα μετατρέπεται σε μέγγενη]` δεν ήταν μια σκοτεινή 'θεωρία', αλλά το προϊόν θεωρίας, διαλογισμού.

Όταν οι Χριστιανοί τής Δύσης ένιωθαν αμηχανία μπροστά σε αυτό το δόγμα και
προσπαθούσαν ν' απαλλαγούν απ' αυτό το 18ο αιώνα [σχόλιο δικό μου: από πολύ-πολύ
νωρίτερα γλυκιά μου Κάρεν!], ήθελαν να κάνουν το Θεό ορθολογικό και κατανοητό
από τον Αιώνα τού Ορθού Λόγου.

Αυτός ήταν ένας από τούς παράγοντες που θα οδηγούσαν στον λεγόμενο Θάνατο τού
Θεού τον 19ο και τον 20ό αιώνα, όπως θα δούμε. Ένας από τούς λόγους που οι Καππαδόκες ανέπτυξαν αυτό το φανταστικό παράδειγμα, ήταν για να εμποδίσουν να γίνει ο Θεός ορθολογικός όπως στην ελληνική φιλοσοφία [σημ. δική μου: όχι όμως και στην ελληνική τραγωδία ντήαρ!], με τον τρόπο που τον κατανοούσαν αιρετικοί όπως ο Άρειος. Η θεολογία τού Αρείου ήταν λίγο-πολύ ευκρινής και λογική [... Έτσι] οι άνθρωποι μπορεί να άρχιζαν να σκέφτονται το Θεό κατά πολύ ανθρώπινο τρόπο: θα μπορούσαν να τον φανταστούν ακόμα και να σκέφτεται, να ενεργεί και να
σχεδιάζει όπως εμείς. Από εδώ, μόνο ένα μικρό βήμα έμενε για ν' αποδοθεί κάθε
είδους προκατάληψη στο Θεό, κάνοντάς τον έτσι απόλυτο [δηλαδή Μεγάλο
Ιεροεξεταστή, σχόλιο δικό μου].

Η Τριάδα ήταν μια προσπάθεια διόρθωσης αυτής τής τάσης. Αντί να εκλαμβάνεται
ως πραγματολογική πρόταση περί τού Θεού, θα έπρεπε ίσως να αντιμετωπίζεται ως
ποίημα ή ως ένας θεολογικός χορός ανάμεσα σε ό,τι πιστεύεται και γίνεται δεκτό
από τούς κοινούς θνητούς σχετικά με το 'Θεό' και στη σιωπηρή συνειδητοποίηση
οτι κάθε τέτοια πρόταση ή κήρυγμα δεν έχει παρά ένα προσωρινό και υπό αίρεσιν
χαρακτήρα [ζήτω η επικοινωνία δηλαδή, σχόλιο δικό μου]. Η διαφορά ανάμεσα
στην ελληνική και τη δυτική χρήση τού όρου 'θεωρία' είναι αρκετά διδακτική.
Στον ανατολικό Χριστιανισμό, θεωρία σήμαινε πάντα διαλογισμός. Στη Δύση,
'θεωρία' έφτασε να σημαίνει μια ορθολογική υπόθεση η οποία έπρεπε να
αποδειχτεί λογικά. Έτσι, η ανάπτυξη μιάς θεωρίας περί Θεού σήμαινε για τη Δύση
οτι 'αυτός' έπρεπε να περικλειστεί σε ένα ανθρώπινο σύστημα σκέψης [η ευθεία
οδός για την Ιερά Εξέταση, τον Ιησουιτισμό και τούς διαφωτιστομαρξιστές επιγόνους τους, σχόλιο δικό μου]".


(...)

Οι σύγχρονοι αστρονόμοι θεωρούν εντελώς ανόητους τούς αρχαίους αστρολόγους. Οι αρχαίοι αστρολόγοι πάλι, θα θεωρούσαν εντελώς ανόητη την κοπιώδη προσπάθεια τών σύγχρονων αστρονόμων να γεμίσουν με κουκίδες το χάρτη τού ουρανού, βλέποντας τ' αστέρια σαν μετρήσιμα μεγέθη και όχι σαν πηγή εμπνεύσεων για τη ζωή. Προσωπικά, είμαι με το μέρος όχι ακριβώς τών αστρολόγων αλλά τών ποιητών ... χωρίς να παραγνωρίζω ή να υποτιμώ την κοπιώδη προσπάθεια τών σύγχρονων αστρονόμων.

Οι διαμάχες για τη φύση τού Χριστού (ήταν θεός; ήταν άνθρωπος; ήταν και τα δυό παρέα; τι ήταν περισσότερο από τα δυό; κ.ο.κ.) μάς φαίνονται πράγματι σήμερα σαν σκέτα διανοητικά παιχνίδια, ή σαν ανοησίες, ή πάλι για κόλπα τού ιερατείου ώστε να καθυποτάξει τον κόσμάκη, ή τέλος και τα τρία μαζί. Αν όμως καταλαβαίναμε οτι επρόκειτο για διαμάχες που αφορούσαν άμεσα στο ερώτημα "τι είναι ο άνθρωπος; ποιό είναι το νόημα τής ζωής μας; τι μπορούμε να κάνουμε και να είμαστε τώρα γι' αυτό;", τότε πιστεύω οτι θα τις βλέπαμε με άλλο μάτι, όπως δηλαδή πράγματι ήταν. Τότε, κατά τις επιταγές τού "συγκριτικού βανδαλισμού", θα μπαίναμε στον πειρασμό να τις συσχετίσουμε με τις σημερινές αντιλήψεις και απαντήσεις στα ίδια ετούτα ερωτήματα για τον άνθρωπο και το νόημα τής ζωής. Και τότε θα μέναμε ίσως άναυδοι με την έκρηξη που μια τέτοια συσχέτιση θα παρήγε.

Εμείς οι σύγχρονοι άνθρωποι έχουμε σε τέτοιο βαθμό διαποτιστεί από τον κυρίαρχο ορθολογισμό και θετικισμό, ώστε ενεργοποιούμε αυτόματα, "ενστικτωδώς", μέσα μας μια αδιάφορη ή απορριπτική στάση απέναντι στη μεταφυσική. Έννοιες όπως θεός, ο ων, άγγελοι, δαίμονες, ασώματες δυνάμεις, άγιοι, θαύματα, κ.ο.κ., μάς φαίνονται -- πριν καν διεγείρουν μέσα μας την απορία, θεμελιώδη υποτίθεται παράμετρο τού φιλοσοφείν -- σαν καθαρές ανοησίες, διανοητικά παιχνίδια και αποκυήματα μιάς φαντασίας, που αντιστοιχεί σε κάποιες "παιδικότερες" φάσεις τής ανθρώπινης ιστορίας και πάντως όχι στη δική μας, την υποτιθέμενη "ωριμότερη".

Είναι εδώ ενδιαφέρον να παρατηρήσουμε (όπως έκανε ο Γιόρν) με βάση ποιό κριτήριο θεωρούμε τη σύγχρονη εποχή ως "ωριμότερη" τών προηγούμενων. Θα διαπιστώσουμε τότε οτι το πιο ακλόνητο κριτήριό μας είναι η "επαύξηση τής συνείδησης" ως ορθού λόγου. Από εδώ κρίνουμε σαν "παιδική ηλικία" τις προηγούμενες εποχές τής ιστορίας, βλέποντας ένα τεράστιο σύνολο τών αντιλήψεών τους -- και ιδιαίτερα εκείνων που αφορούσαν στο νόημα τής ζωής! -- σαν φαντασιοκοπίες.

Αποτελεί μια ένδειξη τού βαθμού τής διάβρωσής μας από το θετικισμό, η αυτόματη, η "ενστικτώδης" ερώτησή μας όταν ακούμε τη λέξη θεός: "Υπάρχει θεός ή δεν υπάρχει;", ρωτάμε για να κλείσουμε προκαταβολικά το ζήτημα. Το ίδιο βέβαια κάνουμε και με τη λέξη π.χ. "κομμουνισμός".

Και λέω οτι αυτή η ίδια η ερώτηση "υπάρχει ή δεν υπάρχει θεός;" αποτελεί ένδειξη τής διάβρωσής μας από το θετικισμό, όχι επειδή ντε και καλά ο θεός υπάρχει (ή δεν υπάρχει), αλλά επειδή η ύπαρξη την οποία αποζητούμε ν' αποδειχτεί ή να διαψευστεί με τούτο το ερώτημα είναι ακριβώς η κατά τον θετικισμό "ύπαρξη", είναι η "ύπαρξη" ως ποσοτικό quantum, μετρήσιμο μήκος-πλάτος-ύψος-βάρος-ταχύτητα- κ.ο.κ., μια "ύπαρξη" ουσιωδώς κλειστή καθ' ό,τι "ανοικτή" μόνο στην ποσοτική επαύξηση (διάβαζε: αύξηση τής εργασιακής δύναμης απόδοσης προς ώφελος τής βιομηχανικής ανάπτυξης).

Έτσι, και μόνο το οτι θέτουμε αυτή την ερώτηση "υπάρχει ή δεν υπάρχει ο θεός;", δεν μιλάει βεβαίως για το πώς καταλαβαίνουμε και τι απαιτούμε από το ... θεό, αλλά για το πώς καταλαβαίνουμε και τι απαιτούμε από την ύπαρξη, δηλαδή τη δική μας ύπαρξη! Και μόνον το οτι θέτουμε αυτή την ερώτηση, λέει οτι καταλαβαίνουμε την ύπαρξη, τη δική μας ύπαρξη, σαν ύπαρξη ουσιαστικά κλειστή και "ανοικτή" μόνο προς ποσοτικές επαυξήσεις (είτε αυτές είναι αυξήσεις τής περιουσίας μας, είτε τής εμπειρίας μας, είτε τών βιωμάτων μας, είτε τών παθών μας).

Έρχομαι λοιπόν να διαπιστώσω οτι, ευτυχώς, παρά τις κοπιώδεις προσπάθειες τών σχολαστικών θεολόγων και τών άθεων αντιπάλων τους, ο θεός ... αρνήθηκε να τούς κάνει το χατήρι και παρέμεινε αινιγματικός. Πράγμα που, δυστυχώς, δεν μπορώ να πω με την ίδια σιγουριά για τον άνθρωπο...


Πρέπει να πληκτρολογείς τρομερά γρήγορα :)



[snip]
Η Τριάδα ήταν μια προσπάθεια διόρθωσης αυτής τής τάσης. Αντί να εκλαμβάνεται
ως πραγματολογική πρόταση περί τού Θεού, θα έπρεπε ίσως να αντιμετωπίζεται ως
ποίημα ή ως ένας θεολογικός χορός ανάμεσα σε ό,τι πιστεύεται και γίνεται δεκτό
από τούς κοινούς θνητούς σχετικά με το 'Θεό' και στη σιωπηρή συνειδητοποίηση
οτι κάθε τέτοια πρόταση ή κήρυγμα δεν έχει παρά ένα προσωρινό και υπό αίρεσιν
χαρακτήρα [ζήτω η επικοινωνία δηλαδή, σχόλιο δικό μου]. Η διαφορά ανάμεσα
στην ελληνική και τη δυτική χρήση τού όρου 'θεωρία' είναι αρκετά διδακτική.
Στον ανατολικό Χριστιανισμό, θεωρία σήμαινε πάντα διαλογισμός. Στη Δύση,
'θεωρία' έφτασε να σημαίνει μια ορθολογική υπόθεση η οποία έπρεπε να
αποδειχτεί λογικά. Έτσι, η ανάπτυξη μιάς θεωρίας περί Θεού σήμαινε για τη Δύση
οτι 'αυτός' έπρεπε να περικλειστεί σε ένα ανθρώπινο σύστημα σκέψης [η ευθεία
οδός για την Ιερά Εξέταση, τον Ιησουιτισμό και τούς διαφωτιστομαρξιστές επιγόνους τους, σχόλιο δικό μου]".
[snip]


Κοίτα, αυτά τα λένε η Κάρεν, ο Ναζιανζηνός, εγώ, εσύ.

Ο μέσος πιστός όμως όπως αποδεικνύει η εμπειρία δεν έχει και πολύ καιρό για μεταφυσικούς χορούς, προτιμά ένα απλό "εγώ λέω γκα, οι Αρειανιστές λένε γκαγκά, ας σφαχτούμε" και επιπλέον αν ρωτήσει τον παπά "μα πώς γίνεται αυτό με τα τρία και το ένα δεν το πιστεύω με τίποτα" θα φάει σφαλιάρα από τον πατέρα του (γιατί μόνο ως μαθητευόμενος πιστός παίζει να έχει τέτοιες απορίες).

Και μεταξύ μας, οι χιλιάδες επί χιλιάδων σελιδες για πυξίδες και αλληγορίες και διαλογισμούς κλπ ξεκίνησαν να γράφονται μόνο όταν το κάψιμο όποιου είχε αντιρρήσεις στην κυριολεκτικότατη ερμηνεία του δόγματος έπαψε να υφίσταται ως δυνατή επιλογή και είναι να απορεί κανείς για αυτήν την περίεργη σύμπτωση...


Γνωμοδότα, συμφωνώ με αυτά που λες. Αν αντί για δημοκρατία ως πλεονασμός θα ρωτούσα ως άλλος Τζουσέπε Βάκκα "Ποιά δημοκρατία;".

Και ξέρεις τί είναι αυτό που με χαλάει περισσότερο; Ότι χιλιάδες τέτοιοι ντεμέκ διανοούμενοι πιπιλίζουν το λιγοστό μυαλό μας κάθε μέρα...


Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

Στοιχηματίζω ὅτι ἡ κ. Σώτη εἶναι καὶ ὀπαδὸς τῶν «πολυπολιτισμικῶν» κοινωνιῶν (μὲ τελικὸ προορισμό, διὰ τῆς καταργήσεως ὅλων τῶν («ὀπισθοδρομικῶν») πολιτισμῶν, τὸν μονο-πολιτισμό, τὸν ἀ-πολιτιστικὸ ΡεMallισμό, μᾶλλον).


Μεταφέρω από το ευλογ μου, ΄που με καναν γραμματέα σας, γνωμοδότα. Το μήνυμα άφησε ο γνωστός νύφος με τσ αρχίδες.
-------------
sic
αυτο εντω γκιατι εγκω ντεν εκω
μπλογκ καρντια μου.
ειδα πως πολλοι φωταδιστες ανατρεχουν
στον σκοτεινο μεσαιωνα προσπαθωντας
να προκαλεσουν την φρικη.
γιατι τοσος δρομος ρε παιδια;
ο bfo εγραψε για τον β΄μεγαλο σαματα.
ο χιτλερακος και τα εκατομυρια
νεκρων που προκαλεσε ο αγων του
πηδιουντε ευκολα;
μηπως γιατι απλα οχι μονο δεν ηταν
φανατικος καμιας μονοθεϊστικης
θρησκειας αλλα ακολουθησε μια πολιτικη απεναντι στην εκκλησια
ολοϊδια μ΄αυτη που προτεινει
η δαμανακη στις προτασεις της
για το χωρισμο εκκλησιας κρατους;
μηπως γιατι κιαυτος σαν κατι
νεοπαγανιστες της εποχης μας
ονειρευοταν τους λαους να χοροπηδουν σαν τα κατσικακια σε γιορτες γονιμοτητας τραλα λα τραλαρο
και τελικα τους εκανε μπαρμπεκιου
που του τη σπαγαν και δεν του καθουνταν καλα;
ο ΧΙΤΛΕΡ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ
ΚΟΙΤΑΞΤΕ ΤΟΝ ΧΩΡΙΣ ΤΑ ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΓΥΑΛΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΠΟΜΠΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΗΤΗΜΕΝΟΥ.
κοιταξτε τον μεσα απο τους πινακες
του ντιξ του γκρος του ριβερα...
μεσα απο την τεχνη που τοσο αγαπουσε
ζωγραφος κι ο ιδιος.


Ήταν στο δέκατο όγδοο αιώνα, το διάσημο αιώνα «του Διαφωτισμού», όταν για πρώτη φορά τα θεμέλια ουτοπίας τέθηκαν, ως αντίδραση στη μεσαιωνική, πεσσιμιστική ιδέα του χριστιανισμού.

Οι λέξεις όπως «αιτία και «ευτυχία» άρχισαν να διαμορφώνονται μέσα στο ανθρώπινο μυαλό. Μετά από το δέκατο όγδοο αιώνα έρχεται ο δέκατος έννατος αιώνας, ο αιώνας κατά τον οποίο ανακαλύφθηκε η κίνηση και η πρόοδος της ιστορίας.

Δεδομένου ότι όταν η ιστορία έγινε Χριστιανική, η ιστορία σταμάτησε να κατανοείται ως η κυκλική κίνηση του Αρχαιό - Ελληνικού χρόνου, αλλά έγινε μια γραμμή που μας οδηγεί στην Βασιλεία την οποία περιμένουμε να έρθει,αρχίσαμε να βλέπουμε την ιστορία σαν γεγονός, από την αρχή - αν και φαίνεται τόσο αντίχριστο, μια προσανατολισμένη και κατευθυνόμενη ιστορία.

Η ιδέα της προόδου - μεγαλύτερα και καλύτερα, μεγαλύτερα και καλύτερα, μεγαλύτερα και καλύτερα, les lendemains qui chantent, τα αύριο που τραγουδούν - είχε ήδη κάνει την εμφανισή της.

Πολλοί μεγάλοι διανοητές όπως οι Hegel, Schelling, και τελικά ο Marx και όλοι εκείνοι οι άνθρωποι που αποιεροποίησαν την ιστορία, παρέμειναν στην πραγματικότητα - χωρίς ακόμη να το γνωρίζουν - μέσα στην Χριστιανική γραμμική αντίληψη της ιστορίας και του Βασιλείου του Θεού . Παρ’ όλο που αρνήθηκαν την υπέρβαση και απέρριψαν τον Θεό, για αυτούς η ιστορία παρέμεινε όχι απλά μια ευθύγραμμη κίνηση, αλλά κίνηση προς την Απόλυτη Αλήθεια.

Ένα άτομο όμως μπορεί να εννοεί ως Απόλυτη Αλήθεια την απουσία ενός πονόδοντου, ένας άλλος θεωρεί ως την ισότητα και την δικαιοσύνη, ένας τρίτος ως την παγκόσμια ειρήνη, ένας τέταρτος, το οτιδήποτε... Αλλά, το αποτέλεσμα είναι ένα, ότι ο καθένας προβάλλει την Ουτοπία του στο μέλλον: Αυτή είναι μια χριστιανική ιδέα η οποία τρελλάθηκε.

Το ίδιο πράγμα μπορεί να ειπωθεί για την αμαρτία. Από τις ίδιες χριστιανικές και βιβλικές πηγές και τη διαίσθηση στο κακό προέρχεται η διαστρεβλωμένη ουτοπιστική ιδέα ότι το κακό προκαλείται από μια απουσία γνώσης. Αυτή η ιδέα συντηρείται ακόμα στον Μύθο της αμερικανικής δημόσιας εκπαίδευσης, ότι η εκπαίδευση, η γνώση θα ξεριζώσει όλα τα κακά.

Αρχίστε για παράδειγμα να συζητάτε για το sex και τα φύλα με μικρά παιδιά τριών χρόνων,και δεν θα χρειαστεί ποτέ να περάσουν μέσα απο τις τραυματικές εμπειρίες και τα ταμπού της κοινωνίας τα οποία αναγκαστήκαμε να υποστούμε εμείς. Εκπαιδεύστε,εκπαιδεύστε, εκπαιδεύστε τους (ad nauseam) κατά κόρον, και οι άνθρωποι θα απαλλαγούν από την αμαρτία.

H Μαγική λέξη αγαπητέ είναι υπερηφάνεια!


Πρός j95:)

Κοίτα, αυτά τα λένε η Κάρεν, ο Ναζιανζηνός, εγώ, εσύ..

O μέσος πιστός κάθε δόγματος ήταν και είναι αιτία μαρτυρίου για κάθε Νανζιανζηνό ο οποίος έφτυνε
στην κυριολεξία την αναζήτηση απόλυτων εννοιών aka ζωτικόν ψεύδος.

Οταν είπε το "Ορθοδοξείν εστί αεί σχοινοβατείν" συνομιλούσε με πνευματικό του παιδί, τον Χαιζεμπεργκ θέλω να πιστεύω;-), για την απροσδιοριστία.


Εδώ γραμματειακή υποστήριξη, αυτήτη φορά για το χοιροβοσκό. Μήνυμα από τη νύφη με τς αρχίδες.
-----------------
λοκα κανε μου παλι τον ταχυδρομο σε παρακαλω.
απαντηση στον χοιροβοσκο στο του
sic μπλογκ.
κριμα γιατι ενω προσπαθεις να γραψεις
για τη χριστιανοσυνη δεν κατεχεις πραμα.
δεν ξερεις να διαβαζεις μια εκκλησιά
δεν μπορεις να ζησεις αυτους που
κατηγορεις.
αλλα εισαι μανα στον ισουιτισμο.
φλυαρεις ασπλαχνα και βριζεις χωρις
βρισιες.
πανε σε ενα ναο αν δεν σιχαινεσαι
στασου στο κεντρο.
κοιτα τον τρουλο γυρω σου και
σκεψου πως οτι βλεπεις ειναι ζωντανο
και συμβαινει τωρα.
μετα παρε τον γραμμικο χρονο
κοψε του δυο μακριουτσικα κομματια
και παρε τα μαζι σου να εχεις
εξτρα κορδονια καθως θα σουλατσαρεις
στον ντουνια.
ορεβουαρ...


Λόκο κρίμα πολύ κρίμα,

Διότι ενώ η εκκλησία και η εικονογράφηση συμβολίζει την Βασιλεία του Θεού στην οποία ήδη βρισκόμαστε μέσα και γύρω μας(δηλαδή στον ντουνιά τον εξωτερικό και εσωτερικό) εσύ μάλλον δεν διάβασες καλά.

…..εγινε μια γραμμή που μας οδηγεί στην Βασιλεία την οποία περιμένουμε να έρθει,αρχίσαμε να βλέπουμε την ιστορία σαν γεγονός, από την αρχή - αν και φαίνεται τόσο αντίχριστο, μια προσανατολισμένη και κατευθυνόμενη ιστορία…

Ευχαριστώ για το Ιησουίτης, δεν κατέχω πράμα, φλυαρώ άσπλαχνα και βρίζω χωρίς
Βρισιές, πάω να κόψω κορδόνια. Προφανώς σε μια εκκλησία όπου όλες οι θείτσες δεν κατέχουν πράμα (βλέπε γνώση, αυτό ήταν και το θέμα του πόστ) και φλυαρούν άσπλαχνα συνήθως η μία για τα ελαττώματα της άλλης θα αναγκάζονταν να υποστούν τον αφορισμό σου. Ο διάβολος δεν είναι κάποιος ο οποίος δεν έχει κάνει
Το Phd του…τα κατέχει όλα και παρ όλα αυτά εξακολουθεί ν’ αρνείται τα πάντα.

Η μαγική λέξη είναι υπερηφάνεια και από τέτοια έχουμε μπόλικη. Το θέμα είναι ποιος θα μας βοηθήσει να την κόψουμε. Αναμένω τα φώτα σας και μιλώ σοβαρά.Εξ άλλου τα μέσα αγιάζουν τον σκοπό.


Τώρα, λόγος δε μου πέφτει, αλλά νομίζω ότι ο ιησουιτισμός δεν ήταν "καρφί" - δηλαδή, Γεώργιε, δεν εχαρακτηρίσθης Ιησουίτης, αλλά είναι ιησουίτικη η άποψη περί γραμμικού χρόνου οπότε εχαρακτηρίσθης μάνα σε όσα αυτός δίδαξε.

Και τώρα παω στην κουζίνα μου και να με σχωρνάτε. Όταν απαντήσει ο νύφος θα μεταφέρω τα σχετικά και, με την άδειά σας, δεν θα τα βάλω στο ευλόγ μ ου αλλά θα σας σερβίρω κατ ευθείαν εδώ.


Tόση σημειολογική ανάλυση και τέτοια παρακλινική εξέταση των όσων έγραψε η Τριανταφύλλου για να καταλήξουμε πού ;
To θες "politically correct" ή το θες αφτιασίδωτο ;
Τόσο μεγάλες παρωπίδες μόνο στο Ισλάμ.Τελεία και παύλα.Η Ιερά Εξέταση έκλεισε λόγω έλλειψης πελατών αιώνες πίσω,οι δικοί μας γραφικοί που ξεροσταλιάζουν και βραχνιάζουν έξω από θέατρα είναι αλατοπίπερο,οι απω-ανατολίτες θα λύσουν ψύχραιμα τους λογαριασμούς τους σε επόμενη ζωή,κάπου,κάποτε...

Μετρητοίς πληρώνουν μόνο οι πιστοί του Μωάμεθ.Χρήσιμο -με τέτοια οικονομική κρίση- αλλά υπερβολικό όταν ζητάνε και ρέστα περισσότερα από την κατάθεση.

Τώρα ξεσκίστε με.


Lanlord45 wrote:

Tόση σημειολογική ανάλυση και τέτοια παρακλινική εξέταση των όσων έγραψε η Τριανταφύλλου για να καταλήξουμε πού ;
To θες "politically correct" ή το θες αφτιασίδωτο ;
Τόσο μεγάλες παρωπίδες μόνο στο Ισλάμ.Τελεία και παύλα.


Δηλαδή μετά τόσης αναλύσεως και τοσούτης (sic) εξετάσεως όσων έγραψε η Σώτη, εσύ βρε λάντλορντ επιμένεις; Ότι τόσο μεγάλες παρωπίδες μόνο στο Ισλάμ;

Ε, όχι. Αυτό προσπαθούμε να πούμε. Και στο Ουέστ έχουμε αντίστοιχα μεγάλες παρωπίδες. Και μεγαλύτερες. Απλά δεν παίρνουν την χωριάτικη μορφή που εύκολα εντοπίζουμε και κατακρίνουμε στο Ισλάμ, αναφωνόντας ως άλλες Μαντάμ Σουσούδες "Comme c'est vulgaire!".

Ως προς αυτή την άποψη, έχεις δίκαιο: το Ισπλάμ είναι ακόμη Μπίθουλας στις παρωπίδες.

'Εχουμε όμως και εμείς, πιο σύγχρονες και αόρατες αλλά αντιστοίχου μεγάθους.

Πχ. οι χωριάτες του Ισλάμ απειλούν αμέσως να κάψουν πρεσβείες και ανθρώπους με το που βγαίνουν στην φόρα οι προσβλητικές γελοιογραφίες. Εμείς από την άλλη στη Δύση ανεχόμαστε ό,τι γελοιογραφίες να' ναι. Απειλούμε όμως να κάψουμε ανθρώπους και χώρες επειδή κατέχουν ανύπαρκτα όπλα μαζικής καταστροφής. Και να'σου τα χωρίς παρωπίδες δυτικά ΜΜΕ να μας να σιγοντάρουν.

Η' πυροβολούμε έναν άσχετο στο μετρό του Λονδίνου επειδή ήταν μαυριδερός στο λάθος μέρος τη λάθος ώρα.

Η Ιερά Εξέταση έκλεισε λόγω έλλειψης πελατών αιώνες πίσω,

Ναι; Και η Ιερά εξέταση των Ναζί; Οι δυο μεγάλοι παγκόσμιοι σαματάδες; Η αποικιοκρατία; Χιροσίμα-Ναγκασάκι; Τα Τάγματα Θανάτου της CIA; Τα πυρηνικά και ο ψυχρός πόλεμος; Οι σύγχρονες σταυροφορίες; Ή μήπως όλα αυτά δεν είναι οπισθοδρομικά και παρωπιδίστικα επειδή απλά και μόνο δεν έχουν θρησκευτικό υπόβαθρό;

οι δικοί μας γραφικοί που ξεροσταλιάζουν και βραχνιάζουν έξω από θέατρα είναι αλατοπίπερο,οι απω-ανατολίτες θα λύσουν ψύχραιμα τους λογαριασμούς τους σε επόμενη ζωή,κάπου,κάποτε...

Ναι, αυτό εννοείς. Ότι το πρόβλημα δεν είναι η απανθρωπιά του πράγματος, αλλά η σύνδεση του με την θρησκεία. Άμα ήταν συνδεδεμένο με την οικονομία, δηλαδή, ή με την βιολογία, δεν θα ήταν σκοταδιστικό;

Πχ. η τυφλή πίστη στις δυνατότητες της τεχνολογίας, η οποία μπορεί να οδηγήσει στην βύθιση εκατομμυρίων ανθρώπων ή στην δημιουργία νανοτεχνολογικής βιο-γλύτσας που θα καταστρέψει το περιβάλλον κλπ. δεν είναι παρωπίδες;

Τώρα ξεσκίστε με.

Yes we can you know we can,
let's lynch the landlord, let's lynch the landlord
let's lynch the landlord man
(Dead Kennedys)


Μετά από προσεκτικό διάβασμα, συμφωνώ με τις παρατηρήσεις σου, δεν μου κάθεται καλά όμως το επιθετικό/υποτιμητικό ύφος απέναντι στην κρινόμενη. Νομίζω ότι έτσι της δίνεις μεγαλύτερη αξία, κάτι σαν την αρνητική διαφήμιση.
Χωρίς επίθετα, η κριτική θα απέδιδε περισσότερο. Κι εγώ, βέβαια, αν μου τη δώσει κάποιος ξεφεύγω αν και ξέρω ότι έτσι χάνω και το δίκιο μου.


Εκ μέρους του γνωστού νύφου (με τς αρχίδες) μεταφέρω για τον χοιροβοσκό
--------------------------
λοκα μου στειλε το καλη μου και
αυτη τη φορα για τον χοιροβοσκο
που το περιμενει.

σε στεναχωρησα ρε ζαγαρ;
μπα κατρουλοκανατιά,φατιά, σκατιά,κλανιά,γαμιά,τριψοκωλιά
μπουνια,κλοτσια,τρικλοποδια,
σφιχτοκωλια,τσιριμονιά,
κοψοχρονια,μπομπουναριά,
καρεκλοποδαρια να μου ΄ρθει !
εκτος που ΄μαι αγραματος εψέ ημουνα και τσικνιζμενος
και μπυροχτυπημενος.
εψε λογω μεθης με συνοπτικες διαδικασιες το μονομελες
λαϊκο μου δικαστηριο καταδικασε και εκτελεσε λαθος
κατηγορουμενο.
μικρο το κακο μιας και δεν ειναι παρα μοναχα ιντερνετ
και εχω κι αλλη ευκαιρια.

το μασκαρεμενο μου εγω ζητα συγνωμη και αυτο
βγαινει πιο μεσα απο τη μουτσουνα.
κατηγορω φυσικα,γιατι ως ανθρωπος συνεχαω
το προπατορικο αμαρτημα διχως δισταγμους.
κατι με μαθανε οι θειτσες.

παντως να ξερεις τοπ καπρί οτι μασησα γιατι εκτος απο ευαισθησια εχεις και λεβεντια.
μονο που σε βρισκω λιγο θλιμενο παραπανω μερικες φορες.

μασημα πρωτον :
η λοκα εχει δικιο.ο ισουιτης δουλεψε συστηματικα αιωνες τωρα για να ξεθεμελιωσει τη χριστιανοσυνη
και να αφησει αντ΄αυτης χριστιανισμο.
ετσι που και μεις αντι για χριστιανοι να γινουμε
χριστιανιστες σαν και του λογου τους.
αυτοι που τα χυμα και τσουβαλατα τα βαλανε στη γραμμη
το κανανε γιατι απλα η γραμμη
και η παραταξη ειναι ενα ζητουμενο οταν φτιανει κανεις
στρατους. η αρπαγη ηταν και ειναι σχεδιασμενη
οχι ενστικτωδης.
παραδοσιακη επιλογη.

τωρα ειμαστε ολοι
λιγο ή πολυ ισουιτες και
ονειρευομαστε σουιτες αφου υποταξουμε σουνιτες.
(μαλακία ετσι ;)

η γραμμικη ιστορια ειναι κι αυτη ενα οπλο.
ακομα και στα χερια των μεγαλων διανοητων .
αν στοχευει την απολυτη αληθεια ελπιζω να μην ξερουν σημαδι.

μασημα δευτερον :
περι σιχασιας και βρισιματος χωρις βρισιες ζητω συγνωμη
και μου αξιζει να με αρχισουν στις βρυσιες και μαλιστα
με φρενκε αναμειξης απο τις βαρειες.

αδικαιολογια:οντως δεν διαβασα καλα ολα τα παραπανω
και σε πηρα για αλλον.
πραγμα που μου εφερε θολουρα
γιατι αλλιως σε ειχα (και σε εχω) απο τα του δικου σου μπλογκ.
ομολογια:νιωθω σκατοψυχο.

μασημα τριτον :
δεν κατεχεις πραμα, θα επρεπε να σε ανακουφιζει σαν αποφαση
δικαστηριου διοτι η κατοχη και εμπορεια πραματος
επισυρει βαρειες ποινες.
ελα μωρε δεν εγινε και τιποτις...
(σου το ξαναγραψα οτι ειμαι αγραμματο το καημενο).
φλυαρεις χωρις να σπλαχνιζεσαι τον εαυτο σου.
αυτο το ξαναλεω. φυσιοκρατικοι κυκλιστες και γραμμικοι
α, β, γ,... η ιστορια δεν ειναι φυσικο πραμα.

ο βιος ειναι ρευστος σαν μελογαλο ή σαν αιμα.παιρνει το
σχημα του δοχειου του.

διάφορα :
δεν θελω να μιλαμε στον πληθυντικο.
δεν αφοριζω καλε !
υπερηφανεια οπως λεμε καινοδοξια ;
τιποτας δεν αγιαζει στο ιντερνετ.
ποιος ειναι ο διαβολος;

σε αδικησα γιατι ειμαι ανθρωπος και ναι κριμα πολυ κριμα.

αν αφησα κατι ειναι γιατι παλι το ΄χασα.

χορεβουαρ γιατι ειναι και αποκρια.
κι ας φανει και καμια αρχιδα...
γιαπιντί γιαπιντί δατσολφόκς...


Δεν θα το τραβήξω κι άλλο το σκοινί γιατί ρίχνει καρέκλες έξω και η υγρασία μου'κανε τα μυαλά φύκια.
Δυό λέξεις ακόμη , B.F.O , πριν ανοίξω την ομπρέλα

Οταν πυροβολήθηκε ο λάθους χρώματος άσχετος στον υπόγειο , οι αντιδράσεις μας χτυπήσαν ταράτσα (ορθώς , ορθότατα).
Οταν εκτελείται ο λάθους εθνικότητας πολίτης - άσχετος στο Ιρακ ή παραδίπλα , οι αντιδράσεις μας εξαντλούνται -συνήθως- στο "ηξεραν τα ρίσκα,ας καθόταν στ'αβγά τους"

Κατά τα άλλα είμαι σε λάθος μήκος κύματος (να μη σου πω δηλαδή πως με πήρε κι από κάτω το κύμα) και όντως έπιασα τα της θρησκείας αφήνοντας έξω τα -όχι ολιγότερο προφανή-άλλα που μνημονεύεις.Οπως ακριβώς και οι φανατικοί του Ισλάμ που θέλουν πεισματικά να ερμηνεύουν τα πάντα με τους πρισματικούς φακούς του Μωάμεθ-που εξ΄οσων γνωρίζω είχε τόση σχέση με τη νανοτεχνολογία όση ο Jello Biafra με τον Ιωάννη Σεβαστιανό Μπαχ-.

Σιγά το λυντσάρισμα δηλαδή.. :-)


Πρός νύφον με τσ' αρχίδες!

Σου βάζω μετάνοια και κάνουμε αγάπη!
Θα κάνω ένα πόστ κοινής χρήσεως με αφoρμή τα όσα μου έγραψες.

Μόνον ένα θα σου γράψω για την θλίψη μου που σωστά διέγνωσες.

Μη αποστρέψης το πρόσωπον σου απο του παιδός σου, ότι θλίβομαι.Ταχύ επακούσον μου, πρόσχες τη ψυχή μου και λύτρωσαι αυτήν.


landlord said:

Οταν πυροβολήθηκε ο λάθους χρώματος άσχετος στον υπόγειο , οι αντιδράσεις μας χτυπήσαν ταράτσα (ορθώς , ορθότατα).

Τι, όλων μας;

Οταν εκτελείται ο λάθους εθνικότητας πολίτης - άσχετος στο Ιρακ ή παραδίπλα , οι αντιδράσεις μας εξαντλούνται -συνήθως- στο "ηξεραν τα ρίσκα,ας καθόταν στ'αβγά τους"

Ποιοί όμως είναι οι "πολίτες-άσχετοι" στο Ιράκ (ή παραδίπλα); Οι μισθοφόροι, οι πράκτορες, ή τα στελέχη επιχειρήσεων εκδημοκρατισμού και ανοικοδόμησης; Θέλω να πω, ο πακιστανός στην Αγγλία, ο Αλβανός στην Ελλάδα, ο Πορτορικάνος στην Αμερική το καταλαβαίνω. Ο Αμερικάνος, ο Ιάπων και ο Ιταλός "άσχετος" στο Ιρακ, τι δουλειά είχαν εκεί, εν μέσω κατοχής;

Εκτός αν δεν εννοείς αυτούς.

Για να πω την αλήθεια, και εγώ άμα διαβάζω για τίποτα κακομοίρηδες που τους εκτελούν για μια κλοπή ψωμιού, για κάποια που την εκτελούν επειδή βιάστηκε, κτλ. λέω "ρίχτε τους πυρηνικά να τελειώνουμε με τα καθίκια", από μέσα μου. Μετά θυμάμαι ότι αυτά τα κάναμε εδώ χθες και προχθές, και ορισμένα και σήμερα (δεκάδες οι εκ των υστέρων αποδεδειγμένα αθώοι εκτελεσμένοι στις γιούζα πχ). Και πως και εκεί επίσης υπάρχουν άνθρωποι που εναντιώνονται σε όλα αυτά.


προς Χοιροβοσκό, από το νύφο (περί αποκαταστάσεως των πάντων)
------------------------------

στειλε και στον γεωργιο
στο υπεροχο sic μπλογκ
λοκα μου γλυκεια

αγαπη και ζεστη αγκαλια


ΓΝωμοδότα, συγγνώμη για την αλλαγή κλίματος, αλλά η νυφη με τσ΄αρχιδες σας απένειμε έναν χρυσό Μπομπ Σφουγγαράκη. Ιδού, μαγνητοσκοπημένη, η τελετή της απονομής (πήρα κι εγώ ένα χρυσό μπόμπ- δεν με έκοψα γιατί θα στερούσα τη δυνατότητα να με φασκελώσει στο φιλοθεάμον κοινό):

--------------------------------
φου... φου...
ενα , δυο ,
δουλευει τουτο το μαραφετι;
α...ακουγομαι κανονικα...
ωραια.ενταξει ξεκιναμε.
με καθε επισημοτητα απονεμω
αποψε εδω σε αυτη τη μπλογκαρχινα
ΔΥΟ ΧΡΥΣΟΥΣ ΜΠΟΜΠ ΣΦΟΥΓΚΑΡΑΚΗΔΕΣ.
ενα για σενα λοκα μου που σε επρηξα
με τις αρχιδιες μου
και ενα για τον μπλογκερα του sic για
παρομοιο λογο.

ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΑΥΤΟ
αλλα και για την γενικοτερη
προσφορα σας στον μπλογκιστικο
χωρο τον οποιο οδηγησατε
σε πρωτοφανη αναπτυξη με τις τρελες σας επενδυσεις.
κατοπιν λεπτομερους ζουληγματος
σας αναδυθηκε μοσχοβολιστο
λιβανι για το ανθρωπινο ειδος.

για μια ακομη φορα σας παρακαλω να μεταφερετε το μυνημα μου και τα
χαρουμενα νεα για την απονομη αυτη
αυτου του μη θεσμοθετημενου
και καταξιωμενου στη συνειδηση
του κοσμου βραβειου στο sic
και απο ενα ευγε ακομα.

σε σενα λοκα μου γιατι αποψε μου
θυμησες κατι που ειχε πει
ο πιο αγαπημενος μου ναυτης του γλυκου νερου:
στο προσωπο του καθε ανθρωπου
βλεπεις την ανθρωποτητα ολη
στην παραμικρη της λεπτομερεια.

στον γνωμοδοτα για το προηγουμενο ποστ απο το οποιο εμαθα οτι ο γιωργακης εγινε και παρουσιαστης.

αυταααααα....


Πολύ κακή και άστοχη κριτική σε ένα κείμενο που θεωρώ ότι απλά και απλώς θέλει να καταδικάσει τον θρησκευτικό φανατισμό και κατ επέκταση και τον κάθε είδους φανατισμό!
Γράφεις: τα αγγλικά πρωτότυπα γίνονται ανάρπαστα από το διεθνές κοινό συγγενών και φίλων της συγγραφέως
Γιατί τοιαύτη ειρωνεία? Δηλαδή είναι για σένα τόσο χάλια συγγραφέας? Πες μου μια καλλίτερη ελληνίδα γιατί με ενδιαφέρει να ξέρω. Το εννοώ!
Γράφεις: Όσο για το σεβασμό στα θεία, αυτός ίσχυε σε κάθε πολιτισμό, από την αρχαία Ελλάδα μέχρι την σύγχρονη Αμερική.
Ο κάθε πολιτισμός για σένα είναι εκπληκτικά περιορισμένος. Από την αρχαία Ελλάδα μέχρι την σύγχρονη Αμερική, μήπως κάτι σου ξεφεύγει?
Όμως δεν είναι εδώ το ζήτημα, αλλά ο σεβασμός στα θεία. Ο σεβασμός ( πολύ χάλια λέξη, ας βρούμε μια καλλίτερη, ας πούμε ο φόβος) μπορεί να είναι παλιός, όσο οι λάσπες, ΤΑ ΘΕΙΑ είναι που διαφοροποιούνται, ανάλογα με τη πολιτιστική διαφοροποίηση των λαών.
Γράφεις: Όμως εκεί στα Παρίσια και στις Αμέρικες δεν άκουσε ότι στα στρατόπεδα συγκεντρώσεως την διοίκηση δεν την είχε αναλφάβητος όχλος, αλλά (φευ!) πλήθος σπουδαγμένων;
Η Σώτη, δεν λέει, ότι η μόρφωση μας κάνει άκακους, αλλά ότι μειώνει το φανατισμό. Σου περνάει από το μυαλό, ότι δεν ξέρει, ότι οι ναζίδες άκουγαν κλασική μουσική?
Γράφεις: Δεν πρόσεξε λοιπόν ότι ο αρχηγός της επιθέσεως στους διδύμους ήταν όχι μόνο μη αναλφάβητος αλλά και πτυχιούχος πολεοδόμος.
Ξέρεις πόσους πολιτικούς μηχανικούς ξέρω, που δεν διαβάζουν ούτε μικι μάους? Που σου λένε με πλήρη βεβαιότητα, ότι ο Δαρβίνος γράφει βλακείες και ότι η μόνο αλήθεια για την προέλευση του ανθρώπου είναι η της βίβλου???
Να συνεχίσω?
Όλα όσα γράφεις, αν τα δεις πιο κρητικά θα τα διαγράψεις στη στιγμή. Μπορεί πράγματι η άποψη περί μεσαίωνα να αναθεωρείται κάπως, αλλά ας μη μας περνάει και από το μυαλό, ότι θα χαρακτηριστεί ποτέ προοδευτική εποχή. Απλά μέσα στα βαθιά σκοτάδια ξεχωρίζουν κάποια κεράκια, άντε ας ανακαλύψουμε και μερικές φωτιές, ΟΜΩΣ, η έκφραση μεσαίωνας έχει έτσι κωδικοποιηθεί, όπως λέμε βάρβαρος.
Λυπάμαι για την επίθεση που εξαπολύεις εναντίον μιας συγγραφέως, που είναι ένα εξαιρετικά προοδευτικό μυαλό!


Ολα καλά, τον Ωριγένη
τι τον ήθελες, αγαπητέ
Μπλόγκερ?

Οχι τίποτ' άλλο, αλλά τώρα
διαβάζω το "Αληθής Λόγος"
του Κέλσου, το οποίο πήγε
να θάψει ο Ωριγένης, και
(ευτυχώς) το διέσωσε έτσι.
(Αυτοευνουχισθείς ο άγιος,
όχι αδελφή του κερατά
σαν τους δικούς μας
"πατέρες").

Η Σώτη μιλάει με την απλότητα
της Εξωγήινης που έπεσε
στη γή, κι έτσι ΠΡΕΠΕΙ
να μιλάει, κατά την
ταπεινή μου γνώμη. Διότι
αν μπεί μέσα στο βόθρο τον
οποίο καταδικάζει, θα τη
φάνε λάχανο-αλά-Ρούσντι.
Κατά τα άλλα, δεν υπάρχει
"Νέα Τάξη" παρά μόνο στο
μυαλό του Καργάκου που...
έγραφε τους λόγους του
Χριστόδουλου.

Παγκοσμιοποιηθώωωωμεν


Sic, ή όπως αλλιώς σε λένε, μην κάνεις και πολύ τον έξυπνο γιατί απλά απέχεις πολύ από το να θεωρηθείς ώς ένας/μία. Κάπου στη μετριάζουσα - συντριπτική - πλειοψηφία σε βρίσκω. Οπότε κάνε στον εαυτό σου και σε εμάς μια χάρη: κράτα τη μικρόψυχη και μικρόμυαλη εμπάθειά σου για το υπερεκτιμημένο, χωρίς λόγο, εγώ σου. Η κριτική ασκείται ενυπογράφως και όχι κρυμμένος/η πίσω ή κάτω από φουστάνια. Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα, μεγάλε. Άλλωστε δεν φταίς εσύ για το ότι γεννήθηκες λειψός στο μυαλό. Η μαμά φύση φταίει. Ρίξτα σε αυτήν. Ή μάλλον ρίξου σε αυτή. Αρχισε να πέρνεις φόρα. Ο γκρεμός είναι κοντά.

Με τιμή,

Γιώργος Βαρότσης


Οι εφημερίδες, τα περιοδικά, το διαδίκτυο είναι γεμάτα από περισπούδαστες αναλύσεις που με απαιτήσεις υψίστης εγκυρότητας και ασυγκράτητο μεσσιανικό
ολοκληρωτισμό καταφέρονται με μανία εναντίον της Θρησκείας. Οι μπροστάρηδες αυτής της ανίερης επίθεσης με συμπλεγματικό πάθος εξαντλούνται σε αφελείς δογματικές βεβαιότητες. Τα υστερικά αναθέματα κατά της Θρησκείας των μαριονετών της παγκοσμιοποίησης μπορεί να κουδουνίζουν προοδευτικά αλλά είναι βαθύτατα αντιδραστικά. Μπορεί να είναι κηρύγματα κατά του σκοταδισμού των Θρησκειών, αλλά είναι τα ίδια κηρύγματα του πλέον μοχθηρού σκοταδισμού. Οι tricoteuse(σημ.) του μηδενιστικού εκσυγχρονισμού μάχονται φανατισμένα να αποδεσμεύσουν την "πόλιν" από τα "ιερά" της. Κόβουν και ράβουν, ξεθάβουν και ανασταίνουν οποιαδήποτε ρήση τους είναι χρήσιμη, αποκόπτοντας την από το σύνολο του έργου και την εποχή που γράφτηκε και την παρουσιάζουν σαν την υπέρτατη απόδειξη του σκοταδισμού της Θρησκείας. Με λίγα λόγια, με άλλοθι τις παρωχημένες μορφές του θρησκευτικού σκοταδισμού επικαλύπτουν, αθωώνουν και νομιμοποιούν το μακάβριο απείρως πιο επικίνδυνο καθεστώς του σημερινού σκοταδισμού.

Θεωρητικοί καθορισμοί και αναλύσεις δεν έχουν πια νόημα, είναι σαφέστατη ματαιοπονία. Οι διάφοροι φωτιστάδες γνήσια τσιράκια της παγκοσμιοποίησης χτυπάν με γενιτσαρική μανία την Θρησκεία που την παρουσιάζουν σαν το πιο αντιδραστικό φαινόμενο στην ιστορία της ανθρωπότητας. Δεν παίρνουν τον κόπο να μας πουν ότι τα τελευταία διακόσια χρόνια από το 1789 μέχρι σήμερα τα μεγαλύτερα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας έχουν γίνει από οπαδούς άθρησκων ιδεολογιών και καθεστώτα με σαφή διαχωρισμό εκκλησίας και κράτους...

Στα δύο χρόνια της Γαλλικής Επανάστασης η Ιερά Εξέταση του Διαφωτισμού έστειλε στην καρμανιόλα περισσότερους ανθρώπους από όσους είχε στείλει στο Auto da Fe η Αγία Ιερά Εξέταση στα διακόσια χρόνια ιστορίας της, και επί πλέον πρέπει να προσθέσουμε τις μαζικές δολοφονίες και τις γενοκτονίες οι οποίες γίνανε στο όνομα των υψηλών ιδεωδών του "Διαφωτισμού" της "ελευθερίας", "'ισότητας" "αδελφοσύνης".

Για να φθάσουμε στον 20ον αιώνα όπου τα μεγαλύτερα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας και των ανθρώπων έγιναν από ιδεολογίες που αυτοπροσδιοριζόντουσαν σαν άθεες. Ο εθνικοσοσιαλισμός, ο φασισμός ο κομμουνισμός πολέμησαν την Θρησκεία και αιματοκύλησαν τον κόσμο όχι στο όνομα κανενός Θεού άλλα στο όνομα ιδεολογιών. Ο Λένιν, ο Στάλιν, ο Χίτλερ, ο Μάο δολοφόνησαν έσφαξαν εκατομμύρια ανθρώπους όχι στο όνομα του Θεού αλλά στο όνομα της άθεης ιδεολογίας τους.

Έρχονται σήμερα οι διάφοροι ρέκτες να καταφερθούν κατά της Θρησκείας. Ας κοιταχθούν στον καθρέφτη πρώτα και θα δούνε το πρόσωπο του μακελάρη που αγωνίζεται με κούφιο λόγο να αλλοιώσει το θρησκευτικό συναίσθημα των Ελλήνων για να τους παραδώσει σαν κούφια κορμιά στον Μολώχ της Νέας Τάξης.

(σημ.) Tricoteuse (πλέκτριες): οι κυράτσες που καθισμένες γύρω από την Γκιλοτίνα παρακολουθούσαν τις δολοφονίες πλέκοντας, αφού πριν και επί πληρωμή στο λαϊκό δικαστήριο είχαν αποφασίσει "πάρτε του κεφάλι". Η πλέον γνωστή είναι η Mme Defarge στο έργο του Charles Dickens "Ιστορία δυο Πόλεων"